Încadrarea corectă a maşinilor în clase

Acest articol îţi va schimba modul în care priveşti automobilele, le compari sau îţi construieşti o părere despre un model nou lansat. Citeşte-l cu atenţie şi vei afla informaţii esenţiale care te vor ajuta să priveşti corect fiecare autovehicul şi să îţi dai seama, la final, ce aşteptări ai de la ce maşină. 

Astăzi vorbim despre clasificarea automobilelor - un aspect pe care ar trebui să îl ştie orice şofer înainte de a achiziţiona o maşină. 

În Europa, piaţa auto se împarte în clase şi segmente - primele dintre acestea fiind cele mai importante. De ce? Pentru că te va ajuta să determini dacă un model de automobil este potrivit nevoilor tale şi va fi într-adevăr un ajutor sau dacă preţul autovehicului este unul corect.

Mulţi şoferi compară modele de maşini din clase diferite, neştiind că fac o confuzie şi că modele din clase distincte au trăsături unice. De asemenea, ştiind cum este încadrat un autovehicul te va ajuta să îţi dai seama dacă preţul acestuia este unul corect, mic sau mare pentru clasa sa.

Segmentul A - Clasa Mini

Potrivit încadrării oficiale a UE, aceste vehicule au o cotă de piaţă în Europa de 10%. 

Lungimea unui vehicul este de 3,6 m. 

Câteva modele din această clasă sunt Fiat 500, Toyota Aygo, Fiat Panda şi Renault Twingo.

Segmentul B - Clasa Mică

Cu o cotă de piaţă de 22%, vehiculele au o lungime de circa 4 m.

Câteva modele din această clasă sunt SEAT Ibiza, Volkswagen Polo, Opel Corsa şi Peugeot 207.

Segmentul C - Clasa Compactă sau Medie

Maşinile au o lungime de 4,3 m şi înseamnă circa 22% din cota europeană de piaţă

Exemple sunt Opel Astra, Honda Civic, Ford Focus şi BMW Seria 1. 

Segmentul D - Clasa Mare

Circa 11% din piaţa europeană, aceste vehicule au o lungime de 4,7 m.

Modelele din clasa mare sunt, printre altele, Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia şi Lexus IS. 

Segmentul E - Clasa Executive

Maşinile au o lungime de 4,9 m şi sunt cunoscute şi ca vehicule din clasa medie premium.

Câteva exemple: Mercedes E-Klasse, Lancia Thema şi Renaul Latitude.

Segmentul F - Clasa de Lux

Încadrate la vehicule premium, acestea au o cotă de piaţp de 0,2% şi o lungime de 5,1 m. 

Recunoşti uşor modele ca Audi A8, BMW Seria 7, Porsche Panamera şi Volkswagen Phaeton. 

Segmentul S - Clasa Sport

amaşinile sport sau coupe intră în această clasă. Câteva dintre ele sunt Audi TT, Mercedes SLK, Prosche 911 şi Ferrari 458 Italia. 

Segmentul M - Clasa de Multifuncţionale (Multi Purpose)

Au auzit, probabil, de ele şi ca MPV-uri. Au o popularitate crescută în Europa, fiind pe cel de-al patrulea loc. 

Câteva modele din această clasă sunt Citroen C3 Picasso, Volkswagen Touran, Renaul Scenic şi Mercedes V-Klasse. 

Segmentul J - Clasa SUV

SUV-urile (sport utility vehicles) sau maşinile off-road sunt cunoscute şi preferate pe continentul European. 

Modelele din această discuţie sunt, ca exemple: Peugeot 2008, Mini Countryman, Kia Sportage, Volkwagen Touareg.

Ce cumpărăm?

Aceste clasificări sunt generale însă în interiorul multora dintre ele regăsim maşini mai mici sau mai mari, off-road-uri sau producţii premium. Fiecare evoluţie şi re-împărţire a acestei clasificări oficială înseamnă, bineînţeles, o evoluţie a industriei auto per total şi a viziunii producătorilor.

Ştiind ce urmează să cumpărăm ne va fi mai uşor să găsim un model potrivit nevoilor noastre, vom şti mai multe despre fiecare piesă şi vom evita comparaţiile care ne îndrumă greşit către păreri precum “acest model este prea scump” sau “acel model este ieftin”. 

Oricâte modificări ar suferi de-a lungul timpului, clasificarea autovehiculelor este un reper după care ar trebui să se ghideze orice actual sau viitor şofer, înainte sau după achiziţia unui vehicul.

Update cookies preferences